گرفتن اقامت دائم کانادا از طریق ویزای تحصیلی
نوشته شده توسط : سالیان

دانشگاه های بسیار خوبی در کشور کانادا وجود دارد از این رو تحصیل در کشور کانادا رویای بسیاری از دانشجویان است. کشور کانادا مساله آموزش را بسیار مهم می‎داند. جالب است بدانید 26 دانشگاه کانادا در میان لیست برترین دانشگاه‎های جهان قرار گرفته‎اند. حتی درمیان 50 دانشگاه برتر دنیا نیز نام 3 دانشگاه کانادایی مک گیل، تورنتو و بریتیش کلمبیا دیده می‎شود. اما همه افرادی هم که دارای ویزای تحصیلی هستند یا برای اخذ آن اقدام می‌‎کنند هدفشان فقط تحصیل در کانادا نیست بلکه می‎خواهند راهی برای اقامت دائم در این کشور پیشرفته پیدا کنند.

ویزای تحصیلی کانادا

داشتن ویزای تحصیلی کانادا به دارنده اجازه می‎دهد در طول مدت زمان تحصیل خود در خاک این کشور بماند. ویزای تحصیلی کانادا به 2صورت است.

نوع اول برای افراد زیر 18 سال که می‎خواهند در یکی از مقاطع ابتدایی تا دبیرستان تحصیل کنند؛ آنها می‎توانند در طول دوران تحصیل بدون هیچ مشکلی در کانادا اقامت کنند. از طریق آنها والدین‎شان نیز می‎توانند در طول تحصیل فرزندان برای در کانادا اقامت داشته باشند.

نوع دوم مخصوص افرادی است که می‎خواهند در یکی از موسسات آموزش عالی کانادا به تحصیل بپردازند. این افراد باید ابتدا از یکی از دانشگاه‎های این کشور پذیرش بگیرند و هنگام مراجعه به سفارت برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا نامه پذیرش را همراه با دیگر مدارک خود به سفارت ارائه دهند.

مدارکی که باید برای اخذ ویزای تحصیلی کاندا به سفارت این کشور ارائه شود ترجمه و اصل مدارک شناسایی، ترجمه و اصل مدارک مربوط به تمکن مالی، ترجمه و اصل مدارک تحصیلی و نامه پذیرش دانشگاه می‎باشد. پس از اینکه مدارک معتبر خود را تهیه کرده و مراحل اخذ سفارت تا انگشت‎نگاری را انجام دادید؛ منتظر باشید تا نماینده شما مراحل پیکاپ ویزای کانادا را انجام دهد.

مهم‎ترین شرایط تحصیل در کانادا

کشور کانادا برای نظام آموزشی خود ارزش زیادی قائل است بنابراین بدیهی است گرفتن ویزای تحصیلی این کشور کار ساده‎ای نباشد. در زیر به شرایطی اشاره خواهیم کرد که داشتن آنها به شما در این راه کمک می‎کند.

  • اگر برای دوره لیسانس به کانادا می‎روید؛ داشتن مدرک زبان ضروری است. همچنین برای تحصیل در دوره فوق‎لیسانس ودکترا علاوه بر آیلتس با نمره ی حداقل ۵، معدل بالای 13 لازم است.
  • تمکن مالی یکی دیگر از شروط اصلی است. شهریه معمول دانشگاه‎های کانادا سالانه 12تا20هزار دلار است. بنابراین شما باید در وقت سفارت کانادا به افسر سفارت ثابت کنید که از پس این شهریه و دیگر هزینه‎های زندگی در کانادا برمی‎آیید.
  • کسانی که به‎دنبال اخذ بورسیه هستند باید بدانند شرط اصلی برای دریافت بورسیه داشتن معدل بالا می‎باشد.

چگونه ویزای تحصیلی کانادا را به اقامت دائم تبدیل کنیم؟

همانطور که در بالا ذکر شد بسیاری از افراد به قصد گرفتن اقامت دائم ویزای تحصیلی کانادا را انتخاب می‎کنند. به‎طور پیش‎فرض افرادی که دارای ویزای تحصیلی هستند؛ نمی‎توانند این ویزا را به اقامت دائم تبدیل کنند اما چند راه استثنا وجود دارد.

به‎طور کلی آن‎دسته از کسانی که مقاطع ابتدایی تا دبیرستان را در کانادا گذرانده‎اند؛ پس از این مقاطع هم به‎راحتی می‎توانند  برای کار و زندگی در کانادا بمانند.

آن دسته از کسانی هم که تحصیلات دانشگاهی خود را در این کشور گذرانده‎اند برای کار یا سرمایه‎گذاری می‎توانند پس از تحصیل در کانادا بمانند.

در پایان باید گفت تحصیل در کانادا می‎تواند شما را یک پله به اخذ اقامت دائم نزدیک کند. برای کسانی که از وضعیت تحصیلی خوبی برخوردارند؛ مدرک زبان دارند و همچنین توانایی تامین هزینه‎های تحصیلی خود را دارند این یک فرصت فوق‎العاده برای زندگی در کانادا است.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: